INTÉZMÉNYÜNK BEMUTATÁSA
Intézményünk, 16 tagóvodával működik. A tagóvodák egyéni arculata folyamatosan alakult ki és szilárdult meg, ez nem csak a tartalomban - környezetvédelem; művészeti nevelés - hagyományápolás; mozgás; roma gyermekek integrált nevelése - hanem a külső megjelenésben is tükröződik. Ezt a sokszínűséget tettük egy értékké a” Százszorszép „helyi nevelési programunkban. Kiindulási pontjaink, alapelveink, nevelésfilozófiánk azonos.
Legfontosabb feladatunk: a demokratikus, humanisztikus, toleráns légkörű óvodák megteremtése, ahol maximálisan biztosítottuk a gyermeki szükségleteket és jogaik tiszteletét a gyakorlati megvalósítások sokaságával. A tevékenységközpontúsággal építeni tudtuk a gyermeki aktivitásra és alkotásra.
Elkötelezettek vagyunk abban, hogy maradéktalanul megvalósuljon a:
-
Gyermek iránti szeretet és tisztelet,
-
Gyermeki jogok védelme,
-
Gyermekek különbözőségének tiszteletben tartása,
-
Esélyegyenlőség biztosítása minden gyermeknek,
-
Természet szeretetére és tiszteletére nevelés,
-
Empátia és tolerancia érvényesítése,
-
Egészséges életmód keretein belüli mozgáslehetőség,
-
Szoros együttműködés partnereinkkel,
-
Szakmai igényesség a dolgozók körében,
-
Egységes pedagógiai szemléletmód.
Óvodáink nyitottsága. Az óvodai pedagógia fontos jellemzője, hogy folyamatosan bővíthető, nyitott és rugalmas rendszer. Mindig a helyi adottságokhoz, lehetőségekhez, igényekhez, a óvónő személyiségéhez, a gyermekcsoporthoz és az egyes gyerekhez igazítjuk feladatainkat.A célok és feladataink betartása mellett is minden csoport mássá válik és mégis hasonló lesz.
Fontosnak tartottuk a:
-
Képzés, önképzés különböző formáin való részvételt
-
Bemutatók, kötött és kötetlen témájú beszélgetéseket
-
Különféle témakörökben, közösségi ötlettár összeállítását. (játék, irodalom, zene, kézművesség, tánc..stb)
Sajátos feladataink: Gyermekvédelem, melyben kiemelt helyen szerepel a törvényi előírások alapján is a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelése. A HHH. gyermekek felzárkóztató nevelése.A csoportnaplók tükrözték külön a számukra megtervezett és megvalósult feladatokat, célokat. A személyiség naplóban pedig folyamatosan vezettük a tapasztalatokat eredményeket.
A minőségirányítási rendszerünk kiépítésének legfontosabb szempontjai :
- A nevelési gyakorlatnak való megfelelés, a nevelési program megvalósítása, folyamatos értékelése, fejlesztése, a nevelés terület prioritása
- A vezetői felelősség, tudatosság, az alkalmazott módszerek felülvizsgálata, fejlesztése
- A szervezeti kultúra tervszerű fejlesztése, a munkatársak bevonása
- Átlátható, kezelhető dokumentációs rendszer kialakítása
- Az intézményi célrendszert segítő folyamatok, szabályozások kidolgozása
- Rendszeres önértékelés, folyamatos fejlesztés
Kiskőrös,2010.február.9.
Kollárné Bürgés Erzsébet
intézményegység vezető
.
|