Páhi Tagóvoda
HELYZETKÉPÜNK
„Várunk a zöldövezeti óvodába!”
Községünk kis település, a lakosság száma folyamatosan csökken. A falu földrajzi adottsága révén a lakosság nagy része földműveléssel, szőlőtermesztéssel, állattenyésztéssel foglalkozik. Az értelmiségi réteg aránya a lélekszámhoz viszonyítva jónak mondható. A lakosság egy része szakmát tanult.
SZEMÉLYI FELTÉTELEK
Az óvodában foglalkoztatott dolgozók száma: 5 fő
Ebből három fő óvónő, két fő dajka.
Mindhárom óvónő felsőfokú végzettséggel rendelkezik.
Egy óvónő elvégezte a fejlesztő pedagógiát, valamint egy óvónő német nemzetiségi végzettséggel rendelkezik. Mindkét dajka szakképesítést szerzett.
TÁRGYI FELTÉTELEK
Az óÓvoda férőhelyeinek száma: 50 fő. Két csoporttal működik. Egy-egy csoportszoba nagysága 50 négyzetméter. Csoportszerkezete: részben osztott csoportszerkezet, délután egy összevont csoport működik. Az óvoda saját konyhával ellátott, napközi otthonos ellátást biztosít.lnek. Az óvoda büszkesége a szép, tágas, zöld udvar, mely optimális feltételeket biztosít a testi neveléshez, az egészséges életmód kialakításához, tapasztalatszerzéshez, kerti munkához. Az udvaron található betonos rész, napos, homokos, árnyas, füves terület. Megoldott a gyermekek vízhez szoktatása, pancsoló medencével rendelkezünk. Az udvaron található babaház, homokozó, pihenőhelyek, közlekedési pálya, rajzfal. Rendelkezünk az udvaron fa játékeszközökkel, ezeket báli bevételekből folyamatosan bővítjük. Tornatermünk nincs, ezt a tágas udvar részben pótolni tudja.
A Sajátos nevelési igényű gyermekek integrálása helyben történik, gyógypedagógus segítségével.
Kiemelt környezeti nevelés: Szülők, fenntartó, a pedagógusok egybehangzó véleménye.
Kiemelt feladatként kell kezelni a falusi értékek, gazdálkodási ismeretek, hagyományok megismerését, a környezetismeretet és környezetvédelmet.
Német nyelvi nevelés
Német nyelvi nevelés az óvodában
Célok:
az idegen nyelv létének tudatosítása,
az idegen nyelvre való ráhangolás, a befogadás előkészítése,
a német nyelv megszerettetése, sikerélmény nyújtása,
meghatározott alapszókincs és beszédpanelek elsajátítása,
a hallás utáni értés és a beszédkészség fejlesztése,
nyelvi szituációk megteremtésével a gyermekek iskolai nyelvtanulásra való felkészítése,
hosszú távon nyitottak legyenek más népek, más nyelvek, más kultúrák irán.
Supka Zsoltné
tagóvoda vezető
|