Árpád Óvoda Kiskőrös
2010 Farsangi mulatság
I. Óvoda helyzetelemzése
Az Árpád Óvoda a város központjában helyezkedik el, 1982-ben a Bölcsődével azonos épületegyüttesben épült, 2008 szeptemberétől a KTKT ÓVODA tagintézményeként működik.
Négy osztatlan és részben osztott csoportban 21 – 27 fős elosztásban neveljük a gyermekeket.
Csoportok száma:
1. Kis csoport……..................21.fő / ALMA csoport/
2. Középső csoport……… 25.fő / NAPOCSKA csoport/
3. Középső- nagy csoport……27.fő / NAPRAFORGÓ csoport/
4. Nagy csoport…................. 27. fő / KATICA csoport/
1. Óvoda személyi feltételei
Személyi feltételeink a törvényi előírásnak megfelelőek, 8 óvodapedagógussal, 4 dajkával, 1 gondnokkal látjuk el feladatainkat. A pedagógusok közül 1 fő szakvizsgával, 7 fő felsőfokú végzettséggel rendelkezik. A dajkák közül 2 fő szerezte meg a szakképzettséget.
Az utóbbi évek élményei, sikerei együttműködő közösséggé formálták testületünket. Megismertük egymás pozitív tulajdonságait,ezeket erősítve próbálunk fejlődni, megfelelni partnereink elvárásainak.
Pedagógiai szemléletünk, értékrendünk
Ø Megértő, együttműködő,ösztönző pedagógusi, munkatársi magatartás érvényesítése.
Ø A pedagógiai szabadság sokszínű nevelési eljárásban ,tanulási módszerben fejeződik ki.
Ø A modell szerep érvényesülése az óvoda, a család, a közélet színterein.
Ø Hivatástudattal, megalapozott tudással a partneri igények figyelembevételével valósítsuk meg célkitűzéseinket.
Ø Csapatmunkában elért eredményeink továbbfejlesztése, újabb kihívásoknak , helyzeteknek történő megfelelés.
Ø Kapcsolatainkban az empatikus, őszinte, segítő magatartás, a kompromisszumkészség érvényesítése.
Ø Folyamatos önképzés, továbbképzés, /munkaközösségekben, szakmai műhelyekben/ innovatív magatartás
2. Óvoda tárgyi feltételei
Óvodánk külső- belső állaga megfelelő,társadalmi összefogással folyamatosan megújuló. A hátsó udvar füves,betonos borítású, fákkal, bokrokkal, virágokkal tarkított,a játékok csak részben felelnek meg az uniós szabványnak.A nyári időszakban melegvizes pancsolómedence biztosítja a vízhez szoktatást, a fürdőzési igény kielégítését. Kisebb udvarrész áll a kiscsoportosok rendelkezésére, hogy védettebben, biztonságosabban érezzék magukat a kezdeti időszakban. Csoportszobáink világosak,esztétikusak, bútorzatuk, felszereltségük szülői segítséggel, alapítványi támogatással folyamatosan bővül,szépül. Tálalókonyhánk kialakítása,eszközállománya megfelel a HACCP előírásainak.
2008-ban létrehoztuk az „Árpád úti Óvodásokért Alapítványt”, amely hosszútávon segíti a nevelés-tanulás feltételeinek bővítését, programok megvalósítását.
II. Óvoda sajátosságai
1. Tehetséggondozás az óvodában
Kiemelten kezeljük a tehetségek felismerését, képességeik kibontakoztatását, szereplési vágyuk kielégítését..Gyermekeink eredményesen szerepelnek a városi és kistérségi versenyeken / rajz, vers, mese, tánc gála /.
Óvodánkban a művészeti nevelés, a hagyományőrzés az alábbi területeken valósul meg:
- néptánc
- aerobik
- anyanyelvi nevelés, báb, drámapedagógia
- vizuális nevelés
Kiemelt feladatunk az egészséges életre nevelés, a tudatos környezetformálás, ennek érdekében változatos, tartalmas programokat szervezünk a családok bevonásával:
· Alma projekt
· Gyümölcs – zöldség nap
· Egészséghét
· Ovi kupa
· Szív kincsesláda program
· Környezetvédelmi világnapok- megemlékezés·
. Szelektív hulladékgyűjtés
2. Felzárkóztatás az óvodában
Óvodánkba járó gyermekek 30% hátrányos helyzetű. Minden óvodapedagógus feladata a befogadó pedagógia, az egyenlő hozzáférés érvényesítése, a különbözőségek elfogadása, szükségletek, képességszintek felmérése, a hiányosságok feltárása, fejlesztő stratégia kialakítása. A fejlesztés integrált nevelés keretében az óvodában, és pedagógiai szakszolgálat szakemberei segítségével a Nevelési Tanácsadóban valósul meg. A fejlődési napló tükrözi a gyermekek egyéni fejlődési szintjét, a fejlesztési stratégiát, a konkrét feladatokat.
Dénes Istvánné
tagóvoda vezető
|